Lilla bilen då.

Upptäckte natten mellan tordag och fredag att min bil led lite av bullemi. Den kräktes ut olja. Inte bra.
Upptäckte även den natten att lilla bilen inte bara hade mått dåligt då. Utan även natten mellan onsdag och torsdag också. Det var nämligen exakt likadana droppspår på min lilla tidningsrunda. Satan.

Men, lilla snälla jonas var förbi mig idag. och konstaterade en spricka i oljefiltret. Hur i helvete jag nu har lyckats med det. men men, bara å åka iväg o handla ett nytt i morgon. tur i oturen att jag fyllde i 4 liter olja i den i torsdags. bröl. men men, som sagt. tur att det inte blev tomt.

mådde som en överkörd snigel igår kväll. somnade halv 8, vaknade idag runt 11 tiden. sov massa timmar.
Hade fortfarande lite ont i huvudet. men gick ut en långpromenad med sally. nästan två timmar var vi ute o knatade. det är många steg det! :) gick över 170000 steg i torsdags! coolt. får se vad jag slutar på idag.. just exakt nu är jag uppe på 15475 steg. men dagen är ju inte slut än....

var iväg o red flashman idag. han är söt den kusen. sköter sig bra., lite slö i bakkärran. ska ta o dressyra lite mer på den så blir det nog bra.

min lilla var lite hostig här på kvällskvisten. kanske bara hade satt i halsen. vem vet. ingen temp. inge snor. jaja får se hur hon verkar i morgon.

I morgon får nog alida komma hem. nu har hon blivit tillräckligt fet. har ju gått på bete sen 21 maj! oops. :)

Det känns som att jag går och väntar på något. vet inte vad. men nått. jaja, återstår att se om jag slutar ha den känslan nån dag. nu måste jag nog städa lite. typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0