"Du verkar ju inte så påverkad av det nu när du pratar med mig"

Så sa fittkärringen till mig idag på vårdcentralen.
Nejdå, Jag kommer hit för att jag tycker att det är så jävla roligt  att betala 150 spänn för att nån ska garva mig i ansiktet och prata med nån jävla brytning som jag inte ens förstår.

Jävla värdelösa människor.
Misslyckade läkare, det är vad dom är dom där stackar jävlarna som kallar sig själva för husläkare.

Är det någon som har tagit några prover på dig när du har haft ont i huvudet?
Eeh, nej. eftersom jag inte har sökt för det här förut som jag sa tidigare.

aha. hm.
Då får du komma tillbaka nån dag och ta lite prover.
eeh? okej.
typ? i morgon?
ja, om du känner för det.
Ja, men då kommer jag i morgon.
Ska man ringa innan?
Nejdå, sätt dig här och ta en kölapp.
Jag kanske inte är här. Men det ordnar sig nog.

Nej, du sitter förhoppningsvis på nån jävla lär dig tala svenska kurs eftersom du ska kalla dig för läkare.

Inte heller, men oj då, vill du ha nå smärtlindring tills du får komma till en nevrolog?
neej då, fortsätt som vanligt.
och du, du kan ju fylla i det här pappret. det är en huvudvärksdagbok.
jag hatar vårdcentralen.
Allt luktar illa.
Det är fula färger på väggarna.
Och alla är misslyckade och äckliga.


Men, jag ska dock tillbaks dit i morgon. Och ta prover. Nångång.
Ska fan va där när dom öppnar.
Först i kön!

Får se om dom lyckas hitta nå blod..
Det gick ju inte så bra sist...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0