Det går fort nu.

Så var även den här dagen förbi...

Klev upp tidigt i morse för att sedan befinna mig på vårdcentralen 08.11
bröl.
Fick vänta ett tag på att det skulle bli min tur för provtagning.
Blodprovstagning.
Sist jag skulle ta blodprov var när jag fick besöka akuten IGEN efter att jag bröt revbenen.
När jag började spy sådär mycket..
Det gick inte riktigt att få ut så mycket blod ur mig då.
Mina kärl liksom försvann och snörp ihop sig.
Då, där på akuten, var det fyra olika sköterskor som försökte..
Smärta.

Och idag då.
Hon frågade vilken arm som var bäst att sticka i.
Jag svarade: -ingen...
Hon sa: Det är nog inga problem, jag är bra på det här.
Jag sa: Det säger alla...
På med lite grejjer så att det stasade.
Hon hittade ett stort fint kärl.
Stack,
och det hände ingenting.
Hon grävde runt.
Hittade lite blod.
Sen tog det 6 minuter att fylla två rör..
Mitt blod ville inte rinna.
Det halvdroppade.
Och inte ens när hon drog ut kanylen så blödde det.
Fick inget plåster.
Jag är en dålig blodgivare..

Vaknade med huvudvärk.
Den gick över.
Men kom sen tillbaka runt 8 tiden.
Suck.

Lika bra och gå o sova.

Lång dag i morgon.

MÅSTE rida Werner på morgonen.
Sen ska jag köra Alida.
Jobba, och sen ett lååångt trååååkigt styrelsemöte.
Bröööl.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0