Galenskap.

Igårkväll.
Själv.
Så körde jag lillan för första gången.
Livsfarligt och jättedumt jag veeeet.
Men va fan.
Jag har ju hållt på med henne inprincip varenda dag sen hon föddes.
Nån form av förtroende har hon ju för mig.
Och jag har tömkört henne själv flera kvällar i veckan. Utan problem.

Började tömköra igårkväll som vanligt.
Supersnäll. Såklart.
Tog ut en vagn och drog den själv lite granna.
Hon brydde sig inte alls.
Hon har ju gått med som handhäst så mycket, så vagnen har hon ju hört och sett massa gånger.
+ att hon har ju fatksit haft vagnen på sig en gång på törnby när hon var liten..

Tänkte att jaja, skitsamma. Jag spänner fast skiten.
Sagt och gjort.
Jag satte fast vagnen.
Själv.
På gårdsplanen.
Utan problem.
???
Galet snäll häst jag har.

Ledde henne runt snickeriet några varv.
Inga problem.
Gick och tömkörde henne ett varv.
Inga problem.
Hoppade upp i vagnen lite granna och körde ett varv.
Inga problem.

Vilken underbar lite häst jag har.
Helt otroligt.

Inga tussar, inget tungband, inga krusseduller.
Minst sagt farligt.
Men men. Ibland får man gå på magkänslan.





Körde för övrigt blackis idag. Den lilla köttbullen.
Han är verkligen en liten sörenmodell på häst.
Och spännis är som typ Jalle, inte riktigt fullt så cp bara.

Alida är fortfarande galen.
Får ta o köra damen i morgon.

Red för övrigt på Chanelle igår!
Hon har stått i ca 5 måndader med bebisen.
Helt orörd sadlade jag och hoppade upp utan problem.
Lite galet det också jag vet.
Men som sagt.
Magkänslan.
Jag känner dom där djuren.



Vad mer för kul då?
Mindre kul.
Det föll två tunga sängbordsglasskivor på min fot i förrgår.
Gjore förjävla ont.
Trodde nått var krossat.
Inget blod.
Men ett jack?
Rakt över senan som går till stortån.
Ajsing bajsing vilka fula ord som ploppade ur käften.


nähäpp.
dags för lite barn.
dom hoppar nog.
så det blir önskehästtajm!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0