Än så länge en underbar måndag!

Men verkligen!
Inte ens det värdelösa vädret i morse gör sig ihågkommet. Kan man säga så?

Inte heller att jag hittade lillans borttappade vänsterfram sko gjorde nått.

För vi har nämligen kommit på ett väldigt enkelt sätt att lösa mitt "licens problem".
Eller själva licensen i sig är väl inget stötte problem. Det är bestämmelsnerna kring det som är knas.

Jag får med min D-licens köra: Amatörlopp, eller hel,- delägda hästar samt nära släktingars hästar.
Hm, Spännis?
I alla amatörlopp ja. Men dom andra då?
Så.
Det blir såhär.

Jag får helt enkelt bli delägare i hästen!
Tjoho!
Och vips så finns det massa lopp för oss att va me i!
wiie!

Insåg att det är nog kanske bra att det blev som det blev.
Med allt det där.
För som en av kvinnorna (som jag inte trodde skulle säga nått sånt om mig) sa:
-"Jenny behöver inte det här stället, hon är aldeles för bra för det"

Och visst kan det vara så.
Och visst kan det vara som så att jag kommer att ångra mig 100 gånger om.
Men det känns på nå sätt skönt.
Att få som ett litet avslut.
Även om jag kommer att vara där ibland.
Men jag kommer inte kunna unna henne den glädjen. Inte än.
Det kommer säkert.
För det är ju inte alltid man hittar sin drömhäst. Och blir av med den.

Jag fick lite skuldkänslor.
Jag har faktiskt två av mina drömhästar.
Och alida har precis upptäckt en ny favvo grej.
galoppera järnet i skogen.
Jävlar vad galen hon är.
tur att ingen ser oss.
I lördags hoppade hon tre meter långt över en vattenpöl!
OMG.!

På onsdag ska jag kvala spännis på solvalla.
Mysigt.
Nu ska jag också dit.
Hämta en väst, kolla på ett par byxor och köpa skor till lillan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0