Även tomma nätter följs ju av en dag...

Helt korrekt.

Helgen har varit minst sagt fullspäckad.
Fredag: eeh.? vad gjorde jag då? hm..
kollade på idol såklart. och tog en spontan tripp till handen på kvällen. ;)
Kom hem runt fyra tiden.. somnade direkt..

Lördag: Spekulanter på Werner halv tio. Där rök min sovmorgon. Skit också...
Men det gick nog bra. Dom kommer nog att komma tillbaka tror jag...
Han är ju helt underbar.,. vem skulle inte vilja ha en sån häst!
Totaldäckade i sängen runt 2 (på dagen)...
Vaknade kvart över 4... skulle hämta ungarna på jobbet kl 5.
Mot sollentuna och US-Gala. Vad gjorde jag där förutom att höja medelåldern på stället...?
Nä, nu ska jag inte va sån. Det var jätte gullit. Och vi fick JÄTTE stora mackor!

Vi hittade en blå Baouta. Jag tycker att det var den bästa! Den var helt enkelt baouta bra!
"Den kan rulla på ett hjul också."
Och den är blå.

Stannade till hos lottis för att äta upp deras vindruvor.
Beklagade mig lite över att jag skulle tävla och därför inte kunde föja med ut.. hm.
Åkte hem och gjorde iordning all utrustning för tävlingen..
Kvällsfodrade och gick hem.
Somnade nästintill direkt.. skönt..

Söndag. 06:15 uppstigning!
Mot Blåkulla Ridskola.
Det gick väl inte sååå bra.
Mycket läskiga hinder.
Kom ju över ett par i alla fall.
Men men. Man måste ju börja nånstans.
Han hoppar ju i alla fall fint hemma nu!

Körde alida, bestämde mig för att kolla om vagnen fick plats på stigen från skogbyvägen..
Dvs.. off road for the win!
Men det gick bra! alida är ju som en bulldozer.. hon bara går.
och då är det bara att blunda o hålla i sig...

Lillan fick se vagnen för första gången idag.
Jag hade ställt in den på ridbanan. Och hon märkte inte att den stod där försän hon var typ 5 meter ifrån den!
GAAAAAAAH! WTF ÄR DET DÄR!
Men så härlig som hon är.. så känner hon att hon bara MÅSTE gå fram och kolla vad det är för nått.
Så himla härlig inställning.
Så hon knatar fram. aningens skeptiskt. Kikar. sneglar och smyger runt den. Helt själv.
Och sen bestämer hon sig för att använda skaklarna som kavalettibommar.
Ehum? okej.
Den gick även att tugga på.
Och sen var det bra.
Tömkörde helt själv idag igen.
Full utrustning.
Huvudlag, sele, brösta.

Släpade även runt vagnen bakom henne.
Observera att jag släpade vagnen samtidigt som jag tömkörde henne.
Mycket avancerat må jag säga.
Men det gick bra!
Hängde även på henne vagnen.. och hon brydde sig inte ett dugg.
Helt sjukt.
Snart dags att köra på riktigt tror jag.
AAAAAH! min lilla lilla häst.
Herre gud vad stor hon börjar bli.

Sen då?
Åkte med min bakfulla mor till Mormor och Göran i Upplandsväsby.
Käkade middag och gosade in mig i den helt klart skönaste filten som finns i hela världen!
Körde hem i spöregn!
Åkte till Kungsgårn och borstade lite på Xenon..
Misstänker att jag kommer försöka motionera kräket lite här i veckan..
Nu ska jag nog gå ner o kvällsfodra lite..

I morgon är jag näst intill ridfri!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0