aja, bättre sen än aldrig..

Mycket har hänt!
Och jag känner mig otroligt skriv kreativ!
Fan att klockan är så mycket.
Jag får rappa på lite...


Tisdag (förra veckan)
- Kryssningsdags! Skepp o hoj! Fan vad kul det var. Fullt ös medvetslös. Taxfree, förfest, minneslucka, en tripp i nån annans hytt, ännu mera minneslucka, lyckades nog ta mig till min egen säng...

Onsdag (fortfarande förra veckan)
- ... för jag vaknade där i alla fall. HELT ENSAM! WTF? Angelica låg o nuppade i hytten MITT EMOT våran hytt.
Klockrent. Hon kunde typ gå naken "hem".
Vi åt nån form av mat. Jag började må jätte dåligt. Kräktes. iik. var halvdöd hela vägen hem. Spydde i hinken i duschen. Som jag efter ett tag insåg att det stod en skrumopp och en fönstertvättsskrapamedludd i..
Inte så bra. Fortsatte min tarmtömning i duschen. Kände mig si så där halv död när jag gick och la mig. Men trots allt detta, så var jag OERHÖRT nöjd med kryssningen. Har även luskat reda på att det är en till 112 kryssning i vår...

Torsdag
- Vaknade och var si så där grå/vit i ansiktet. Övertalade mig själv att jag bara var lite sliten. Slet  på mig lite kläder och begav mig till Östermalms Ridskola för lite Fritidlesdarträff/ridning. Det gick bra. Skvalpade lite obehagligt i magen.. Tur att jag fick en "lättriden" häst.. Vi åt som vanligt lunch och sen utförde vi diverse ärenden. Jag fick ett par nya skor, elelr fick och fick, jag plockade ut ett par nya skor på ryttaralliansen.

När jag äntligen nån gång på kvällen gick och la mig så mådde jag verkligen itne så bra..

Fredag
Efter att ha vaknat halv tre på natten SJÖBLÖT av mitt eget svett. så insåg jag att jag mår nog inte så bra.
Fan, jag var tvungen att kliva upp och släppa ut alla hästarna. Sagt och gjort. När jag kom in igen så bokstavligt talat rann svetten över hela min uttorkade kropp.
Jag somnade som ett litet barn. Vaknade då och då av total uttorkning. Piggnade till lite på kvällen.. Men det var något som inte stod rätt till...

Lördag
Vaknade av ljudet från min mage. aj aj aj.. det här är iiiiinte bra. försökte äta nån form av frukost. den kom ut direkt. försökte äta nån form av luch, den kom ut direkt. hm. och det fortsatte. och fortsatte. när jag tillslut inte har några krafter kvar. så börjar jag även bli grå..
WTF?!

Söndag
Samma visa idag igen. Masade mig i alla fall ner till stallet och mockade. Sen hem igen. fick typ bo lite i badrummet. Rätt så hemtrevligt där faktiskt...

Måndag
Jag kände mig lite piggare, nä jag ljög, jag försökte övertala mig att jag mådde bättre. Åkte till jobbet. Insåg att jag ljög för mig själv. Åkte till City Gross och inhandlade massa Proviva, Actimel och alltsomärbraförmagenochfinnsitetraformosv. Tog en tripp förbi apoteket och sa att jag inte mådde så bra. Dom kirrade piller.. och tja. Sen var det bara att vänta.
På kvällen vände det. Och jag skickade glada sms till involverade personer!

Tisdag
Vaknade lite piggare. Lite mera färg på kroppen. Lite mera ork. Och fram för allt. Kapabel till att äta igen. Back at work! yeey! Käpphäst hoppning i farsta! yeeey (not)

Onsdag, idag.
Red ut på Chanelle för första gången efter fölning. Jag är helt kär i den hästen! Red även Zetha i morse.
Alida hade på nått underligt sätt lyckats klä av sig sitt regntäcke, bogspännen och bukgjordarna var fortfarande knäppta.. endast svanssnöret som saknades. hon är smidig på nått underligt sätt den där..
Åkte till jobbet FULL MED POSITIV ENERGI! och det har jag fortfarande. i överflöd.
På nått underligt sätt...


Lite annat då?
Hade en obehaglig dröm i veckan. Den var så verklig. Jag grät när jag vaknade.

Och nu då? Sitter helt oskyldigt o pratar med "Anders" på msn, och vem dyker då inte upp? jo. helt sant. Mitt hjärta stod still ett tag.
och sen.. sen tänker jag inte berätt mer idag.




Kommentarer
Postat av: Sara "Tiger" Andersson

Ja, du pratade lite med lilla mig på msn, ja.. och så dyker han upp, ja.. som boken skall starta med. Herregud! Börja skriva direkt, nu när det finns grejer i hjärnan att skriva om. Kom igen! Jag behöver läsa den. Big Hug from Anders the Pineapple

2009-10-28 @ 23:49:09
URL: http://tiger.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0