och så var en TILL helg slut.

och du skulle bara veta vad som har hänt!
herre gud, att jag ens lever! vilken helg! vilket avslut!
vilket liv jag lever! jag kan ju inte annat än skratta mig lycklig.

fan vad jag ljuger.

i fredags somnade jag i soffan si så där halv tio.
helt död.
blev väckt runt halv elva tiden av en charlie som var publik på ett publikfritt race.
jo men visst.
han skulle återkomma när jag sov igen. (?)

vaknade nästan inte i lördags.
gav mig själv riktigt sovmorgon, slog upp dom blå runt klockan 11.
det var sköönt.
svassade ner till köket och gjorde frukost som jag åt i sängen framför grays anatomy.
yippe!
sedan en heeeeel eftermiddag i stallet.
luncha rida mocka blåsa bort.
fy fan vad det stormade. tokigt värre.
värsta rocka billy frisyren..

agerade lite taxi åt mina hyresvärdar.

och sedan hem o göra sig tjusig o lukta gott.
avgång mot valla värdshus.
efter ett tag där så "gick det upp ett liljeholmens"
och vi insåg vad vi hade för dam till bords.
tokigt.
efter en stund började det ramla in några bekanta ansikten.
trevligt trevligt.
men när det började bli lite dreggigt och spåra lite,
så avgick vi.

idag, söndag, vaknade jag redan halv tio.
insåg att det var dålig väder ute, och bestämde mig för att våga vägra att gå upp försän solen sken och himlen var blå.
sagt och gjort.
åt kanelkakor och kollade hela sista grays skivan i ett svep. si så där några timmar senare,
eller närmare bestämt halv två hasade jag mig ur sängen.
solen sken och det var uuuurtjusigt väder.
gjorde några indianhopp på väg ner till stallet, eller inte. men kunde ha gjort.

samma vanligta rutiner som vanligt.
red malva gjorde jag också.
älgen var lite smått tokig i skogen och skenade fram och tillbaka så det flöög pinnar.
även det såg lite tokigt ut.
sedan belv det en barbackatur på alida.
intag av alla kreatur,
hem o laga middag. typ äta.
ner till stallet igen o rida kalle, som till en början var HEEEELT cp,
men var som en drömmmmm på slutet.
kvällsfodrade och insåg att max ponnnie var stocktjock i höger bak.
komsi komsi.
operera lite.
och nu, här och nu. lite mer nu. och här. sitter jag.
trött, och börjar fundera på lite vad jag håller på med?
skärpning.
man kan både vara ledsen och säga hej, faktiskt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0