Visst, det regnar...

men vad gör det?
Allt blir blött och äckligt.
Men man kan ändå inte göra nått åt saken.
Man kan välja att sitta inne och ignorera regnet.
Låta dagen passera obemärkt.
Men.
Det finns ju även dom idioterna som håller på med hästar.
Jag är en av dom.
Så nu sitter jag här, bokstavligt talat GENOMBLÖT!
När jag stog och mockade så som vanligt funderade jag.
På allt möjligt.
Och mina tankar kom in på mitt tidigare inlägg...
Funderade på vad jag har gjort det senaste året.
Och hur jag har betett mig mot mig själv.
Och så kom jag på att jag även är förjävla bra på att sätta mig i otroligt jobbiga situationer.
Och där befinner jag mig gärna länge och ensam.
Varför?
Ingen aning.
Funderar på om jag är för svag för att ta mig därifrån?
Eller om jag är för snäll för att bara gå?

Jag vet ju att jag kan om jag vill.
Men jag vet ju aldrig vad jag vill.
För jag kan inte bestämma mig.
Inte själv.
Det är väl det jag får ta o lära mig.
Vad jag vill, är ju det jag ska sträva efter?
Eller?
Jag vet inte.

en dusch kommer att sitta fint.
sen ska jag nog försöka att hämta bilen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0