Eeeeh?

Tur var väl den att jag tog en lång tur med Alida istället för att låta ilskan flöda.
För fy fan vad arg jag var.
Jag är fortfarande arg.
För vart fan tog logiken vägen?
Sen när blev det helt logiskt att släppa in 2 nya hästar i en hage där hästarna aldrig har träffat varandra?
Det är ju visserligen inge fel med det.
Men.
Att släppa in dom hästarna UTAN att hästägare vet om det. Det är i mina ögon jävligt ologiskt.
I detta fall så var det jag som blev utsatt för detta.
jo man tackar.
För jag tycker ju att det är så jävla kul att dom har släppt in två hästar i Lillans hage.
Utan att jag vet om det. Utan att någon har ringt och meddelat eller frågat.
Jag befann mig i linköping när detta skedde.
Och vem hade velat ringa till mig om det nu hade varit så att något hade hänt MIN häst.?
Det samtalet hade vart otroligt roligt.
-Hej jenny, det är så att Infinity har fått benet avsparkat.
-Eeeh? Av vem?
-Jo vi släppte in två hästar där utan att du visste om det eller hade möjlighet att vara med.
Men, vi tyckte att det var okej eftersom ....... var ju med.
-MEN SUG MIN!
Jag fattar inte.
Är det så jävla svårt att RINGA OCH PRATA MED ÄGAREN?!?!?!?!
Jag förstår inte.
NÄ, nu hände det visserligen inte nått.
MEN!
det kunde ha gjort det.
Och jag har inte LUST att det händer nått med MINA djur.
Vad andra gör med sina hästar skiter jag fullständigt i.
Ja menar, en skulle ha vart död för länge sen, en är förbannat jävla överviktig och är skadad,
andra släpper ihop sina hästar till höger och väster med vilken jävla häst som helst på ridbanan.
Varför det? Jo, för att se om det går!?
Vart tog logiken vägen?
Ska det behövas att hästar skadar sig ordentligt innan folk börjar fatta?
Man kanske börjar ta det säkra för det osäkra när man har sett en och annan nädslakt.
eller ett o annat ben som har blivit avsparkat.
Man kanske lär sig.
Men vaddå?
Jag är ju bara en liten snorunge som inte kan nått om hästar.
Visst säkert, och det är därför mina hästar inte är skadade eller mår dåligt.
För att jag inte kan nått.
Nä fan.
Köp en bok o lär er nått för helvete!

Kommentarer
Postat av: Johanna Sommar

Smaaaart av dem, låter som ja idioter.

2009-06-21 @ 20:06:32
Postat av: Anonym

jadu. pass på den!!!



-ta en bulle.

2009-06-21 @ 23:37:12
URL: http://beji.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0