såhär dagen efter kvällen före.

hundjävlen började gnälla 08:15 i morse.
och jag som trodde att jag var smart inatt nån gång när jag kom hem och slet ut henne på en promenad.
i blåsten.och min baktanke var då att hon kanske kunde ta o sova lite längre.
men icke.
jag ignorerade gnället, ett tag.
men sen fick jag för mig att jag hörde min blomma dö.
ja. asså. dö. vissna, rasa och dö.
men det var nog (förhoppningsvis) bara inbillning.
eller så var det med största trolighet spriten som cirkulerade runt i min kropp och vägrade förångas och lämna mig ifred.

lite senare kom jag fram till att det var nog haglet som spöade skiten ur mitt fönster.
på med en otroligt behövlig outfit som liknar en rustning för ett snöbollskrig.

väl ute så haglade, snöade och regnade det. och allt det kombinerat med att det blåste rakt åt sidan resulterade att jag blev förbannad då det var så halt att jag gled bakåt i vinden samtidigt som mina stackars kinder blev peelae av hagel.
fy fan.

min plan i att försöka vila lite efter detta gick åt helvete. eftersom jag har blivit lite för pigg för att kunna somna om.
men dock fortfarande för trött för att orka vistas i stallet.
så.
en film. en mamma mia.
och jag förstår fortfarande inte vem fan som var hennes pappa.
men jag vet i alla fall, att den var lite väl glad för att falla mig i smaken.

men för guds skull. varför är jag såhär bitter?
jo, jag är trött. jag är dagen efter kvällen före.
och jag som tänkte att jag skulle ta det lite "lungt" igår.
då det är ikväll som gäller.
men så blev inte fallet.

halv 8 tvingar jag fislisa att hämta mig på bormmaplan.
hon lurar mig på min middag.
så, det blev korv.
mot (nånstansdärhonbor) parkera bilen, och promenera till mia.
där fann jag en ny vän.
slampan och hennes häst starlight.
slampan är blond och har en rosa slinga i håret.
det var alltså my pony and me. eller va fan det hette.
för barn från 3 år och uppåt.
men, efter en flaska vin och nån cider så är det faktiskt rätt så klurigt det där.
målet var göta källare, (ovanligt?)
och dit kom vi. nån gång på kvällen. eller?
jo vi var där.
efter några drinkar, och några till.
så tappade jag bort mig själv.
efter ett tag så hittade jag mig i ett VIP bås.
mycket trevligt.
så.
mera drinkar. och sen så satt jag plötsligt i en taxi påväg hem.
jag blev först lämnad ensam!
men sedan så blev jag hämtad. och forslad till brommaplan.
mat på rasmusgrillen.
förhandling med taxichaffisar.
och sedan hemma.

och nu sitter jag här.
ont lite varstans.
lyssnar på enya, och ska väl snart börja om kalaset.
för som sagt.
det är ikväll det gäller!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0