jahapp, 2009 då..

kan väl inte bli värre än 2008..
eller?

Det hände rätt så mycket 2008..
Själv 2008 började rätt så konstigt.
och det blev bara värre och värre.

hela vintern och våren var jag som lite off.
jag var inte riktigt riktig.
jag levde i en lögn.
en stor fet lögn.
med ett riktigt as.
som verkligen har satt sina spår.
jag är ett nervvrak. tack mattias.
jag litar inte på nån.
och allra minst män.
så fort någon inte svarar, får jag panik.
för, vedebörande kan ju helt plötsligt bara, hm, försvinna.
jepp, först blir man indragen, lurad, sen lämnad och bortklippt.
härligt.
tack igen mattias.

jag började jobba på Äppelvikens ridskola, där är jag fortfarande.
älskar det. allt är så otroligt enkelt, på ett bra sätt.

så, hur fortsatte det då?
jo, alida fölade. 11 juni.
underbart! ut kom en liten svart sak. med otroooligt långa ben.
hon är fan det finaste jag vet.

en helt underbar sommar, typ, och sen, poff.
25 augusti.
då gick det bara utför.
har aldrig mått så dåligt i hela mitt liv.
jag grät så mycket att kroppen orkade inte mer.
så jag kräktes och sen kommer jag inte ihåg mer.
det var då du ringde, mattias.
och sabbade dom nästkommande månaderna i mitt liv.

tack för det.

men, du lever i din lögn. fortfarande, och jag har levt i min.
tills nu.
jag kommer antagligen aldrig komma ur det här om jag inte gör såhär.
jag orkar inte gå omkring och ljuga för alla (som viserligen redan vet)
och du får fan skylla dig själv.
det var du som var otrogen, inte jag.
men, det var jag som var dum och trodde på allt du sa.
hm, tänk om alla kunde få veta allt du sa.
från globen helgen förra året, mm, det var då det började på riktigt.
tills den 25 augusti. så trodde jag att jag mådde bra,
men det var bara en stor jävla lögn.
alla män är svin, och du är just nu det största av dom.
jävla fittnylle.
jag hatar dig just nu, när jag sitter här. bakis efter nyår.
som jag inte har kunnat njuta av, för att jag inte kan lita på någon.
för att jag är ett trasigt jävla stycke.
ditt förbannade jävla svin.
hur fan kunde du göra såhär?
mot mig?
jag hatar dig. inte bara för det du gjorde, utan för vilka spår det har satt i mig.
jag kan inte titta på någon.
jag klarar inte av att ha nått med någon att göra.
förutom en.
tror jag.
men,
han kan jag inte heller lita på, och det är ditt jävla fel.
jag vill det. jag vill tro på allt han säger.
men jag vet inet om jag kan.
för jag trodde på dig.
allt du sa, och allt du gjorde.
jag spelade med i ditt spel, med dina äckliga regler.
jag satt där.
och höll käften.
för din skull.
jag är inte sån.
och jag ska aldrig bli sån igen.
du ska aldrig få göra mig ledsen igen.
för du är itne värd vatten längre.
jag hatar dig. lika mycket som jag saknar dig.
jävla as.
jag vill klippa bort dig.
allt som hände.
och alla minnen.
jag vill inte gå runt och tro att alla män är otrogna svin.
men jag gör det. på grund av dig.
ditt otrogna svin.

sen då?
efter det där?
ja, ett vrak, det var jag.
september och oktober minns jag inte.
allt vara bara grått.
orkade inte med nått.

tills vi hamnade på göta källare.
typ varje fredag i hm? massa veckor.
kul var det.

och den 4 december så flyttade jag.
till törnby gård.
med mika.
jag älskar det.
och nu ska jag börja om.
eller i alla fall försöka.

och igår så var det nyårsafton.
och jag somnade på soffan.
hemma.
i mitt hus.
vårat hus.
det är faktiskt ett hus.
och jag har sett solen gå upp, och ner igen.
på samma plats har jag suttit, nästan hela dan.
och jag börjar väl känna, att det är dags att duka bort frukosten,
och bege sig ner till stallet. som är precis utanför dörren.
och jag tänkte börja mitt 2009 med att bränna dina kläder.
och några andra minnen, så som lite kort.

sen ska jag mocka bajs.
och vara glad.
för att jag har så mycket att vara glad över.
till skillnad från dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0