nä dra mig baklänges på en tallkotte!

redan måndag igen? shieeat.
men mycket har jag hunnit med den här helgen må jag säga!

fredagen började med ett celebert besök av maaaiiiliiis!
hon dök upp på mitt jobb vid typ halv sex tiden?
hon fick lära sig att sadla och tränsa.
och även sitta upp, (vilket vi senare på kvällen såg att det måste hon verkligen träna på).

vi käkade thaimat till middag! ( i en, enligt maila, galen koisk).
hem och rida!
maila hade som sagt inte tiktigt den där snitsen på att sitta upp på mina stora kreatur. men det gick bra!
typ.

svulla godis och läsk, (hundfan åt upp chipsen, katten spydde)
jag hamnade i godis koma, gick o la mig.
vaknade otroligt pigg på lördag morgon ca. 08:00.
upp och ut med hunden, sen var det full fart!
frukost.
mocka.
göra höpåsar
åka till allhallen och skrika på palmborg.
hem.
kalle kom!
palmborgs kom på fika.
under fikat kommer rolle.
skynda ner till stallet.
fixa o dona åt dom nya hästarna.
lunch höa.
äta lunch
rida
rida lite till.
ta in alla hästar.
äta middag.
duscha.
grogga.
måla naglarna.
enligt planeringen så skulle vi då allihopa gå ut här..
men
poff så har jag fått det där otroligt mysiga som även kallas för migrän.
så för mig blev det sova o kräkas utan fylla.

men.
jag vakande pigg o glad på söndagmorgon!
samma sak igen.
men!
så får man ett litet sms!
och självkart beger vi oss mot öltölten och fors gård!
telefonanmälan och snabba ryck.
pass på.
äh. skit sak samma. 3:a i öltölten (tvåan fuskade och ettan vågade inte rida på sin egen häst!)
vägtölten gick liiitte fortare än planerat.
sassar var förbanand och galen!
men det var kul ändå!
hälsa på glada trevliga gamla människor.
och några som det kändes si så där o se...

mot vega baren.
ja må hon leva!
maila 20 år! woop woop.
svulla lite mat.
hem.
tvätta bilen.
fixa klart i stallet.
gå spåret med hunden.
packa alla sallys saker.
äntligen är hon hemma igen!
inatt kom mamma och ingemar hem från thailand.
dom ser ut som två negrer. fy fan.
men, jag fick kläder o lite andra prylar.
det är ju trevligt.
och nu så är det måndag igen.
massor att göra.

berättar om kalle senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0