Svårt att beskriva med ord...

Men det var en helg i Jönköping. Och som sagt. Svårt att beskriva. Bör upplevas på plats.

Lördag: Uppstigning 06:00, packa det sista. Avgång från Törnby Gård 06:43
Solig morgon!
frukost på mc donalds, som blev si så där liiite senarelagd då öppetiderna inte riktigt stämde in i våran planering..
(och tydligen inte i "familjens" planering heller)

Upplockning av Maila i Linköping. Mystiska rondeller där du...

Passerade kusten! otrooligt tjusigt. Eller passerade, åkte längs med.
Si så där 10 min från mässan känner jag hur det knakar till i ett av revbenen, och sen ilar der i hela kroppen.
Smärta. Det var fan det värsta jag kännt nånsin. Helvetes jävla skit. Andnöd.
Trodde att jag skulle få spendera helgen på hotellet.
Men med två alvedon och en jävla massa envishet så smög vi in genom dörrarna.
Mycket trevligt! Mycket fint!

Åter till hotellet, förfest! började förfesten väldigtr tidigt.. runt 15.00?
Damerna gick och badade i poolen. Jag och mina revben låg sjävla och drack vin.
mumsit.
Sen är resten lite oklart.
Jag vet att vi åkte bil, runt lite överallt.
Åt på max.
Åkte runt lite till
och till slut hamnade vi på ICA MAXI parkeringen.
Och där var det både bra och dåligt.
Träffade trevliga, mindre trevliga och ett riktigt svin från småland.
Jag tappade humöret, ville klappa till nån på käften.
Och näst intill bar in en viss flicka i bilen igen.
Tillbaks till vårat hotell, påfyllning av vin.
Eller rättare sagt tog med dunken.
Mot Grand Hotell! och norrort.
En mycket märklig hissfärd...
Mycket trevliga pojkar det där du.
Nu hade vi förfestat i si så där 8 timmar....
Det kändes...
Med siktet inställt på huset försökte vi gå rakt.
Vilket gick så där.

Väl inne så var det till en början mycket märklig musik..
Och mest "likadana" människor..
Men skit samma.!
Mina revben var dock inte så sugna på att dansa.
Så vi stod mest still och vickade lite på rumpan.
Mycket fina danser av norrort.
Allt från hip hop till lite mera "tjej" aktiga dans moves..

När klockan började bli senare så blev vi tröttare.
(logiskt)
Hemgång.
det blev en låååång hemgång.
Men väl hemma så var sängen skön och jag sov. Gott.
Men stilla.
Revbenen gjorde sig mycket påminda.. aj aj.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0