och så har man fyllt år.

eller fyllt och fyllt, jag fyller väl fortfarande år antar jag.
och dagen började faktiskt fint!
blev väckt av otroligt vacker sång av ett morgonpiggt skimockargäng på äppelviken.
åt en mumisg frukost med mig själv.
fikade i stallet halva förmiddagen.
åkte till stallet, plockade upp lisa som bjöd på födelsedagslunch.
sen åter till arbetet, men...
vi kom dock inte så långt.
för min underbara lilla bil ville inte starta!!!
WTF!?!
den sa bye bye startmotor.
men skam den som ger sig.
vi bör ju kunna putta igång den.
men, vi märkte att ängbyplan är väldigt plan..
ont om backar. men ett tappert försök ändå.
och nästan, men inte tillräckligt.
den var död.
min lilla pärla.
efter mycket om och men så kom min underbara mor med bogserlina,
och vi fick dra igång den.
och nu står den där. hemma. parkerad och inte så pigg på att starta.
så. på min födelsedag så blev jag av med bilen, för ett tag i alla fall.
slöade lite hemma, blev bjuden på wook + fruktsallad hemma i stenhamra.
sitter fortfarande kvar där, i fotöljen, i huset, på strandvägen, som snart är sålt..
ska väl bege mig hemåt snart.
får se hur jag löser morgondagen...
men som sagt.
även fastän bilen sa upp sig, så har humöret varit på topp!
och det är ju bra!
för det är ju trotts allt min dag idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0