ja, helgen slutade ju inte riktigt som planerat..

Söndagen bestod av en helikopterfärd till KS. I helikoptern låg jag, med två brutna revben..
inte så skönt.
Men det kunde ha vart värre. Att "bara" få två brutna revben när en HÄST trampar på en är ju rätt så bra.
Så jag flög helikopter för första gången! woop woop.
landade på taket på ks.. häftit!
har jätte häftiga röntkenbilder här hemma.
där man ser att två revben är av. ajsing bajsing.
fick stanna kvar över natten. mystiskt.
kärringen som låg i sängen brevd mig var näst intill döv.
så när dom skulle ta blodprov på henne på natten så SKREK dom verkligen.
inte mycket sömn där inte.
vaknade. väntade, åkte hem.
allt var väl så bra det kunde vara.
tills jag i går morse kl 06.00 började spy som en gris.
spydde 5 ggr hemma, 2 ggr på vägen in till akuten. och 2 ggr på akuten.
mysigt. jag har vänt utochin på min magsäck. fy fan.
låg på akuten i typ 6 timmar. fick dropp.
och inte kunde dom ta blodprov på mig heller. dom fick sticka mig 5-6 ggr innan dom hittade blod
och när dom väl fick blod, så visade provsvaren skyhöga kalium värden. wtf?
så det var bara o försöka ta ett nytt blodprov, inte så lätt va, och vänta på nya provsvar.
ingen förklaring till varken varför jag spytt eller till kaliumvärdena. så
jag fick åka hem.
ska sluta käka citodon, blir alvedon o voltaren. det var deras gissning.
att jag inte tål ett ämne i citodonet, det där som omvandlas till morfin.
så. det blir mycket smärta. men men.
det löser sig.
har dock inte blivit rastlös än.
får passa på o vila.
ordentligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0