det är svårt.

det är svårt att slappna av och bara vara. när det känns som att man sitter och väntar.
jag vet inte hur jag ska bete mig.
jag känner mig helt fast.
låst.
jag kan inte påverka.
känner mig maktlös.
ingen kontroll.
för man kan inte styra någon annans känslor och handlingar.
Man kan inte styra sina egna känslor och handlingar.
eller kan kan man väl, men det är lättare att ignorera det.
ta smällen sen.
smita från ansvar.
låta någon annan bestämma.
lämna över allt.

och bara vänta.

för jag vill inte lägga ner.
jag vill inte byta bort.

men jag har ingen garanti.
det finns inget som säger att det kommer bli som jag vill i slutändan.
och ändå så står jag bara still.
och väntar.
och tanken har slagit mig,
att jag kanske kommer må ännu sämre sen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0