Ännu en trevlig helg!

Denna helg bestod av utbildning.
ULK-UngdomsLedarKurs som det så fint heter.

Otroligt trevligt.
Lite internat liv igen.
Otrooligt trevligt!
-Minnen-

Vi befann oss på Lillsveds Folkhögskola.
Otroligt bra mat!!!!

Samling i fredags Kl 11.00
Jag och michelle fick rum 1 i PA 1.

Fin fint.

(jag glömde dock kameran, så.... sry.)

Sedan så var det samling i klassrummet.
Och då kom hela skolkänslan tillbaka.
Och jepp, jag satt längst fram. (som vanligt)

12:00-13:00
-Lunch- (måste säga det igen, fruktansvärt bra mat!)

Resten av dagen bestod av:

Lektioner, gympa, fika, gympa, middag, presentation av klubbarna,
fika, och typ sova.

Lördag:

Frukost:
08:00-09:00
Redovisning av "grupparbetet".
Min grupp byggde en hinderbana med temat - motorik.
Roligt!

Sedan, lite lektioner.

Lunch.

Mera lektioner.
Fika.
Lektioner.
Middag.
Plugga hemmuppgift.
Gympa med elever från lillsved.
Massa roliga lekar i gympasalen!
Tok svettigt! och jobbigt.
Shit, jag hade glömt bort hur kul det är att
ha idrott i en gympasal.
Fan vad kul det är!!!

Resten av kvällen bestod såklart av
MELODIFESTIVALEN:
Som jag inte ens ville se.

Men men, det var ju trevligt ändå.
Om inte själva melodifestivalen.
(jo, björn gustavsson såklart).
Men restrerande 18 pers som var där.

Hehe.

Söndag:

precis som vanligt.
Frukost.
Lektioner.
Men! Vi fick oväntat besök.
En elev som ville testa sitt "gympa pass" på oss.
Och eftersom vi var såå pigga och ostela idag.
Så självklart!

Hepp hepp.
Byta om och hurta upp till gympasalen (igen)
Men det var kul!
lite friskis och svettis över det hela.

Lunch.

Avslutning. Typ.

Hemfärd.

Nu.
Är jag fruktansvärt trött och har lite krämpor i kroppen.
Det blev en intensiv träningshelg.
Även om vi "bara" har gjort lekar,. så har vi fan kutat runt.
Och det känns.

Speciellt eftersom jag också var bollkalle.
No fun.
att springa i 90 graders vinkel och samla bollar,
samtidigt som man kutar som ett jon.

Men det var det värt!

nu jävlar ska jag göra det jag har saknat mest.
Lägga mig i min UNDERBARA säng,
och KOLLA PÅ TV!
Mah.
Kärlek.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0