Min sk. "power nap"

blev en väldigt lång power nap.
Så lång att jag inte får kalla den för power nap.
Den blev till sömn.
Och jag blev till och med väckt.
För jag sov.
Jätte djupt.
Men som sagt. Mor väckte mig.
VID 7 TIDEN!

WTF!
Jag som hade massor planerat.
*Gå med Sally
*Åka till Solvalla
*Kolla på TV.

Det sista gjorde jag. som vanligt.
För det är nog det som jag absolut inte skulle klara en dag utan.
TV.
ååh. Det är så skönt. Att bara göra ingenting. Och bara slötitta på tv.
Jag kan nog göra det utan problem väldigt länge.
Bara låta dagarna gå, och glo på tv.
Bara titta. Utan att tänka. Utan att tycka. Utan att fundera.
Det är skönt.
Stänga av hjärnan. Bara vara.
Det är skönt.
Det gillar jag.

Men då.
Men Eftermiddag blev som sagt inte som jag hade tänkt mig.
Inte på långa vägar.
När vissa saker inte blir som man hade tänkt eller hoppats på.
Så kan man känna sig så, värdelös? Är det rätt ord? Nä.
Jag kände mig nog mera tom.
Helt, inte ensam, inte övergiven.
Bara hopplös.

Men men.
Det är ju en dag i morgon också.
Och den ska visst också vara solig.

Och justeja. Det är ju sån där alla ♥ dag.
??? Vad ska jag tycka om den???
Vad gjorde jag förra året?
Jo, gick på en fyllepromenad.
Det var ju "friluftsdag" på Berga NBG.

Ska jag "fira" den dagen så igen?
Fast utan promenad och berga?
Äh.
Fuck this shit.
Det löser sig.
Jag ska tvinga hit nån.
Så de så.
Och jag ska dricka cider i sängen.
Så de så.

Men först och främst.
Så ska jag som vanligt,
-Kolla på TV i min underbara säng!-

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0