Vilken underlig eftermiddag-kväll...

Och förresten så började jag "jobba" idag.
Jepp. Det var fritidsledarträff på enskede ridskola. Lite nya kläder och en uuurtjusig röd keps!
jag säger bara wow vilken design!  "Arbetsdagen" avslutades med lunch på enskede wärdshus.
Helt ok. Om man gillar sågspån.

Efter en lite knasig färd via fridhemsplan så var jag i stallet igen.
kaffe, kaffe, kaffe. Och en liten ridtur. Mysigt. käkade plommon. mums.
Zetha blev väldigt löddrig efter våran skrittur runt skoghem-söderberga.
hmm?

jag och monica kom sedan på att vi skulle fortsätta med vårat "törnbygårdsskyltenvidvägen"-projekt. Sagt och gjort. med tång, kniv, stege (eller typ två faktiskt), sandpapper och lite mera förnödigheter gick vi till våran fina skylt igen. Monica började sandpappra, och jag ryckte ut häftklammrar.. oooh, vad roligt. När vi sedan inser att vi aldrig kommer att nå upp att måla högst upp på skylten blir vi lite bittra... va fan. stegen är för kort. och den går ändå inte att luta mot skivan, för då lovar jag att den hade gått sönder, hm. skit samma. vi får väl måla det vi når tänkte vi. så vi begav oss tillbaka för att hämta färg, penslar, maskeringstape, sopborste och en stjärnmejsel. När jag sedan kommer på den briljanta ideén att om vi  tar två stolar och ställer mot varandra så kan man ställa den lilla trappstegen på dom! yeey! inga problem, endast lite vingligt.. medans monica står och svajar och maskar bokstäver står jag och målar  den ena stolpen. då hör jag hur en bil (en BMW) kommer från stenhamra hållet i jätte hög fart! och ni som vet vart törnby ligger, vet också att det kommeren skarp vänsterkurva... föraren skär kurvan väldigt tvärt och är i båda  körbanorna. och vad händer då? jo sjävklart får han möte. en stackars kvinna som får vejja ner lite i gruset. hon klarar sig helt ok, ser aningens chockad ut när hon passerar oss, i samma fart, vilket man såklart förstår... men BMW;n.. jodu. tänk själv. att försöka vejja för en bil i en skarp vänstersväng.. i ca 85 km/h... lycka till. han vejjar, får kast på bilen, försöker parera, snurrar 180 grader, och far ner i diket,. med nosen i färdriktning mot  stenhamra. jahapp. där står vi. och målar. en skylt. en fredagkväll...



efter en liten stund är det en vänlig själ i en jeep som stannar och drar upp BMW:n på vägen igen.  Och föraren kör, med bruten bakaxel, till "våran" infart. och ställer bilen där. på den lilla vägen mellan brevlådorna och våran fina nymålade skylt. Det enda som dom pratar(halvt skriker) om är att ; - "det är ingen fara, det är bara  plåt. det är bara att köpa nytt!!!". okeej? dom där är inte helt nyktra... tänker vi. så till slut frågar jag om alla mådde bra, och det gjorde dom. då sa jag; -"det gick visst lite för fort där". det höll dom väl med om... monica påpekade att det var tur att kvinnan i den mötande bilen klarade sig... då blev dom lite griniga. lastade ur sina systempåsar, ooch började att gå mot svanhagen för att ta bussen vidare dit dom var påväg...

 

dom gick, bilen stod kvar, vi ringde till polisen... som skickade ut en bil.

så där stod vi. och fick vittna för polisen. om en "trafikolycka".
vi som "bara" skulle måla skylten..

Våran fina skylt!

så. tyvärr så missade jag michelles 22 års kalas. (eftersom jag kom hem från stallet halv tolv...)
men jag hoppas att jag kan träffa alla underbara vid ett annat tillfälle, snart!

nu ser jag fram emot i morgon. det ska bli trevligt.
äntligen ska jag få ta en varm skön dusch. och sen sova till lagom länge i morgon!!!


adjöö.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0