En glad dag må jag säga.

Det har blivit mycket gjort i alla fall! Även om vi satt ner väldigtr mycket också, som vanligt. Jag tror att jag började med att rida ut. Jo, det gjorde jag nog. En trevlig ridtur, i stormen. Det känns tryggt att veta att jag sitter på en ovanligt stabil 4åring. Även om det blev ett skutt, eller två... Men. Sedan så fikade vi lite. Igen. (det gjorde vi ju såklart innan ridturen också.. daah.) Efter si så där 30 min. "vila" begav vi (jag och monica är vi idag) oss över till andra sida, ee? hemskt det låter eller?, men till hagen på andra sidan vägen. Frekade ur på Gordee lite granna, och släpade med oss ett stycke Chanelle, och ett halvt stycke Vanilla. Gick ju som smort, två unghästar, den ena nästan ohanterad på hela sommaren, den andra allmänt virrig. en underbar sensommar/tidighöststorms dag i augusti. tjohoo! Men det gick bra. Lite lek på ridbanan, putsning och smörjning av sår. Klappat och klart. Vad gör vi sen? Jo, såklart så får vi för oss att hitta på nått. Så, det var dags för "gårds butiks bokstäverna" att dö. Sagt och gjort. Bort med dom. Och då insåg vi att vi måste måla skylthelvetet också. Men, det får bli morgondagens projekt.


Nu ska jag ta och bege mig in i duschen. Kom på för allt för kort stund sen att jag har möte med mina kära kollegor, fritidsledarna och ryttaralliansen, i morgon. hehe. "juste ja". jag visste att det var nått i morgon.. hm.. Nu är det väl slut på semestern antar jag. Idag var det min sista semesterdag. Vips så var 8 veckor slut. Sheeat vad fort det har gått. Och vad har jag gjort på heela sommaren då? Känns som inget, men jag vet att det är massor. Får ta och göra en återblick nån dag... På måndag är det tillbaks till ridskolan. Känns skönt faktiskt. Både nya och gamla grupper. Saknar mycket, men fram för allt mitt kontor. hehe. neej då. eller, jo, det också. men alla hästarna och barnen, och folket, personalen. hihi. ny termin nya ideer. woop woop!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0